DruidDruid (Druid) to postać bardzo silnie związana z naturą. Dzięki niej może on przybierać różne formy umożliwiające graczowi pełnienie wszystkich możliwych ról w drużynie. Zmieniając się w niedźwiedzia druid jest wyśmienitym tankiem. Przybierając formę kota lub moonkina możemy pełnić rolę DPS’a. Najczęściej zdarza się jednak sytuacja gdzie druid pełni rolę healera, dzięki jego mocnym czarom w tej dziedzinie jest często zapraszany na instancje w tym właśnie celu. |
MagMag (Mage) to klasa przeznaczona wyłącznie do walki czarami. Dysponuje ona trzema rodzajami zaklęć: fire, frost oraz arcane. Dzięki swoim umiejętnościom mag zadaje bardzo duże obrażenia jednak może on nosić tylko pancerz typu cloth, dlatego poziom jego zdrowia jest bardzo mały. Dzięki zaklęciom typu arcane mag może wyczarować sobie jedzenie oraz napoje regenrujące zdrowie i manę, może również tworzyć portale. Mag w drużynie pełni tylko rolę DPS’a. |
HunterŁowca (Hunter) to dość oryginalna klasa, która po osiągnięciu 10 poziomu doświadczenia oswaja zwierzaka, który towarzyszy mu nie tylko w podróży ale i w walce. Łowca zdecydowanie lepiej czuje się w broni dystansowej niż w walce wręcz. Dzięki swoim umiejętnościom może przygotowywać pułapki. Najczęściej łowcy występują w roli dps’ów, niekiedy jednak zdarza się tak że zwierzak łowcy staje się tankiem. Hunter nie posiada żadnych umiejętności leczących. |
PaladynPaladyn (Paladin) do czasu ukazania się The Burning Crusade paladyn był klasą dostępną tylko dla graczy przymierza. Paladyn skupia się głównie na defensywie, dzięki swoim umiejętnościom bardzo dobrze chroni siebie oraz pozostałych członków drużyny. Oprócz umiejętności defensywnych posiada również bardzo dobrą ofensywę i umiejętności leczące. Jako jedna z niewielu klas paladyn może wskrzeszać poległych graczy. Paladyn bez problemu może pełnić każdą z ról w drużynie. |
KapłanKapłan (Priest) to klasa zajmująca się głównie leczeniem. Tak silnych umiejętności tego typu w całej grze nie ma żadna inna klasa. Kapłan jest bardzo słaby w walce wręcz, jedyną jego ofensywą jest drzewko talentów shadow, które daje mu dość słabe czary. Rola kapłana w drużynie to oczywiście healer chociaż bywa i tak że kapłan zostaje DPS’em. Każda rasa, która może zostać kapłanem posiada dodatkowe umiejętności. Kapłan to dość ciężka postać do wbijania kolejnych poziomów doświadczenia. |
ŁotrzykŁotrzyk (Rogue) to klasa przystosowana zdecydowanie do zadawania dużych obrażeń w jak najmniejszym czasie. Posiada również bardzo ciekawą umiejętność znikania i pojawiania się. Łotrzyk bez problemu może rozbroić pułapki huntera oraz otworzyć zamknięte zamki. Jest to klasa bardzo dobra, lecz trudna do opanowania. Posiada możliwość zatruwania broni. Łotrzyk posiada słabą defensywę i brakuje mu umiejętności leczących, dlatego też zawsze wykorzystywany jest jako DPS. |
SzamanSzaman (Shaman) do czasu ukazania się pierwszego rozszerzenia był klasą dostępną tylko dla graczy hordy. Potrafi tworzyć totemy, które pomagają w walce nie tylko jemu ale i jego przyjaciołom z drużyny. Każde drzewko talentów szamana przystosowane jest do czego innego – czary, walka wręcz, healowanie. Szaman posiada dwie role, które może pełnić w drużynie – healer oraz DPS. Pomimo możliwości noszenia tarczy nie sprawdza się on w roli tanka. |
CzarnoksiężnikCzarnoksiężnik (Warlock) to tak zwana czarna strona magów. Dzięki swoim unikalnym zdolnościom warlock potrafi przywoływać do siebie demony. Każdy z przywoływanych demonów posiada inne umiejętności i ich zastosowanie również jest inne. Warlock potrafi stworzyć portal, dzięki któremu może przywołać pozostałych członków drużyny do siebie. Warlock przeznaczony jest głównie do zadawania dużych obrażeń jednak czasem jego demon pełni rolę tanka. |
WojownikWojownik (Warrior) to klasa przeznaczona do walki wręcz. Nie posiada ona żadnych zdolności leczących oraz czarów. Wojownik może posługiwać się każdym rodzajem broni oraz pancerza co sprawia że posiada bardzo silną defensywę. Wojownik nie posiada many lecz pasek wściekłości, który napełnia się wraz z rozwojem walki. Warrior doskonale nadaje się na dpsa oraz tanka. Jako tank może nosić tarczę oraz pancerze typu plate, jako dps zaś dwie dwuręczne bronie. |